Το 1977 παρουσιάζεται πρόβλημα με τη συμπεριφορά κάποιων αθλητών οι οποίοι δε συμμετέχουν στους αγώνες της Ναυτικής Εβδομάδας «παρασειρθέντες από πρόσωπα αντιστρατευόμενα τα συμφέροντα του Ομίλου». Ο Όμιλος προχώρησε σε αυστηρή επίπληξη των αθλητών αυτών (6 & 7 Πρακτικό Διοικητικού Συμβουλίου, 4 & 27 Ιουλίου 1977). Ο Όμιλος από πολύ νωρίς άρχισε να στελεχώνει με αθλητές και αθλήτριες τις εθνικές ομάδες (7 Πρακτικό Διοικητικού Συμβουλίου, 9 Μαίου 1978).,,,
Οι προσπάθειες για βελτίωση των εγκαταστάσεων συνεχίσθηκαν και την περίοδο αυτή (συντήρηση εγκαταστάσεων, κατασκευή νέας ράμπας, αγορά ιματιοθήκης κ.α.). Το 1978 αναλαμβάνει και πραγματοποιεί με μεγάλη επιτυχία Σχολείο Ιστιοπλοίας σε συνεργασία με το Ελληνικό Κέντρο Ιστιοπλοίας. Για τη διοργάνωση του Σχολείου αυτού ο Όμιλος δέχτηκε τα ευμενή σχόλια της Ελληνικής Ιστιοπλοϊκής Ομοσπονδίας και του Ελληνικού Κέντρου Ιστιοπλοίας (17 Πρακτικό Διοικητικού Συμβουλίου, 29 Αυγούστου 1978). Το ίδιο πραγματοποιείται και το 1985 (25 Πρακτικό Διοικητικού Συμβουλίου, 5 Ιουνίου 1985). Πολύ συχνά, κλιμάκια των Ομοσπονδιών όλων των αθλημάτων επισκέπτονταν τις εγκαταστάσεις του Ομίλου και έδιναν συγχαρητήρια για την άψογη κατάστασή τους. Παράλληλα, βοηθούσαν και στην κατασκευή νέων αθλητικών χώρων. Επισκέψεις έκαναν και οι εθνικοί προπονητές για να δουν το επίπεδο των αθλητών του Ομίλου.
Ο «Ναυτικός Όμιλο Κατερίνης (Ν.Ο.ΚΑΤ.)»εκτός από τις καθαρά αθλητικές του δραστηριότητες, ανέπτυξε μία οικογενειακή ατμόσφαιρα ανάμεσα στους αθλητές και τις αθλήτριες, τις οικογένειές τους και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου. Για το σκοπό αυτό πολύ συχνά πραγματοποιούνταν συνεστιάσεις. Παράλληλα, οι συζητήσεις με τους γονείς ήταν καθημερινές ώστε να αντιμετωπίζονται έγκαιρα τα προβλήματα και να κατατίθενται νέες ιδέες για την ανάπτυξη του Ομίλου (22 Πρακτικό Διοικητικού Συμβουλίου, 6 Αυγούστου 1982).
Σε κάποιες περιόδους της ιστορίας του Ομίλου, παρουσιάσθηκε πρόβλημα με την έλλειψη επιτυχιών στους διάφορους αγώνες (36 Πρακτικό Διοικητικού Συμβουλίου, 14 Μαίου 1983). Για το σκοπό αυτό το Διοικητικό Συμβούλιο προχώρησε στη λήψη δραστικών μέτρων ώστε να μην ανακοπεί η πετυχημένη αθλητική πορεία του Ομίλου.
Ο Όμιλος συνέβαλλε και ανθρωπιστικά σε κάθε περίπτωση που υπήρξε ανάγκη. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η βοήθεια των μελών του Ομίλου στη διάρκεια μεγάλης ανεμοθύελλας τον Ιούλιο του 1983, στην Παραλία. Για τις ενέργειες αυτές και τη συμμετοχή στη διάσωση, το Κεντρικό Λιμεναρχείο Θεσσαλονίκης έστειλε ευχαριστήρια επιστολή προς το Διοικητικό Συμβούλιο του Ομίλου (40 Πρακτικό Διοικητικού Συμβουλίου, 25 Ιουλίου 1983).
Σε πολλές περιπτώσεις τα ίδια τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου προχώρησαν σε «εσωτερικό δανεισμό» του Ομίλου για να καλυφθούν τρέχουσες ανάγκες, καθώς πολλές φορές καθυστερούσαν οι επιχορηγήσεις. Τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου έρχονταν σε συχνές επαφές με τους κυβερνητικούς παράγοντες του αθλητισμού με σκοπό την ενίσχυση του Ομίλου. Ιδιαίτερα δε σημαντική είναι όλα αυτά τα χρόνια η οικονομική βοήθεια γονιών αθλητών αλλά και απλών φίλων του Ομίλου. Το 1984, για πρώτη φορά, ο Όμιλος εκλέγει αντιπρόσωπο σε Ομοσπονδία τον κ. Κολλάρο (15 Πρακτικό Διοικητικού Συμβουλίου, 15 Οκτωβρίου 1984).Από το 1985 ξεκίνησε ένας διάλογος για παραχώρηση των εγκαταστάσεων του «Ναυτικού Ομίλου Κατερίνης (Ν.Ο.ΚΑΤ.)» στην Γενική Γραμματεία Αθλητισμού ώστε να εξασφαλιστεί η οικονομική δυνατότητα για συντήρηση, επισκευή και επέκταση των εγκαταστάσεων.
Όπως άλλωστε έχει σημειωθεί σε πολλές περιπτώσεις, κυρίως μετά το 1973, ο Όμιλος αντιμετώπισε σοβαρά οικονομικά προβλήματα. Η προσπάθεια αυτή δεν καρποφόρησε και η πρώτη απόφαση για παραχώρηση της χρήσης των εγκαταστάσεων του Ομίλου (26 Πρακτικό Γενικής Συνέλευσης, 17 Φεβρουαρίου 1985) αναιρέθηκε από νέα Γενική Συνέλευση (Πρακτικό Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης, 30 Ιουλίου 1986). Εκεί αποφασίσθηκε να μεταβιβασθεί η χρήση των εγκαταστάσεων του Ομίλου στην Τοπική Αυτοδιοίκηση (Δήμος Κατερίνης) (10 Πρακτικό Διοικητικού Συμβουλίου, 19 Ιουνίου 1986).Παράλληλα, έγιναν προσπάθειες (με το Δήμο Κατερίνης και τη Νομαρχία Πιερίας) για να αντιμετωπισθεί το πρόβλημα της διάβρωσης του εδάφους μπροστά στον Όμιλο εξαιτίας της θάλασσας, με ειδικά τεχνικά έργα.
Σε όλα αυτά τα χρόνια, ο Όμιλος, προχώρησε στην αγορά δεκάδων σκαφών, ακόμα και από το εξωτερικό (24 Πρακτικό Διοικητικού Συμβουλίου, 9 Μαρτίου 1987), ανάλογα με τις ανάγκες και πολλές φορές με την οικονομική στήριξη διαφόρων φορέων και φίλων του Ομίλου. Η προσπάθεια αυτή εντάθηκε ιδιαίτερα μετά το 1986.Το 1988 άρχισε η προσπάθεια για την οργάνωση αθλητικού τμήματος με σκάφη κανόε-καγιάκ (13 Πρακτικό Διοικητικού Συμβουλίου, 13 Οκτωβρίου 1988). Ο Όμιλος μάλιστα πρωτοστάτησε και στην ίδρυση Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Κανόε-Καγιάκ. Έτσι, πραγματοποιήθηκε στην Κατερίνη, στις εγκαταστάσεις του Ομίλου Γενική Συνέλευση (15 Ιουλίου 1989) με τη συμμετοχή ναυταθλητικών σωματείων από όλη την Ελλάδα (Ν.Ο.Φ. Πειραιά, Αργοναύτες Βόλου, Ν.Ο. Καστοριάς, Ν.Ο. Γιαννιτσών, Ν.Α.Σ. Πειραιά, Ν.Ο. Μυτιλήνης, Ο.Φ. Θεσσαλονίκης, Ι.Ο. Θεσσαλονίκης, Ν.Ο. Θεσσαλονίκης, Ι.Ο. Λαγκαδά, Ν.Ο. Κατερίνης), με σκοπό την εκλογή Προσωρινής Διοικούσας Επιτροπής για τη δημιουργία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Κανόε-Καγιάκ. Ο «Ναυτικός Ομίλος Κατερίνης (Ν.Ο.ΚΑΤ.)»για την πρωτοβουλία του αυτή δέχτηκε τα συγχαρητήρια όλων των ναυταθλητικών σωματείων της Ελλάδας, των Ομοσπονδιών και του Κράτους.
Στα πλαίσια του εμπλουτισμού του εξοπλισμού, ο Όμιλος προχώρησε και στην αγορά ειδικών εργομετρικών οργάνων για την καλύτερη προπόνηση των αθλητών.Την ίδια χρονιά αρχίζει και η εντατικοποίηση για βελτίωση της καταστάσεως (εκβάθυνση, καθαρισμός κατασκευή μονίμων εγκαταστάσεων κ.α.) στο κανάλι της περιοχής Λιτοχώρου, το οποίο χρησιμοποιείται για προπονήσεις από τον Όμιλο.Την περίοδο αυτή αρχίζουν και οι μεγάλες επιτυχίες του Ομίλου σε όλα τα τμήματά του. Οι πρώτες νίκες σε μεγάλες διοργανώσεις έφεραν τον Όμιλοστις πρώτες θέσεις ανάμεσα στα ναυταθλητικά σωματεία όλης της Ελλάδας.
Ο Όμιλος βοήθησε όλα αυτά τα χρόνια τις αθλήτριες και τους αθλητές του που για οποιοδήποτε λόγο βρέθηκαν μακριά από την Κατερίνη. Η βοήθεια αυτή ήταν είτε με τη διευκόλυνσή της προπόνησής τους σε συνεργασία με ναυταθλητικά σωματεία άλλων πόλεων είτε με την αποστολή προπονητικού εξοπλισμού είτε με τη μετεγγραφή τους σε άλλα σωματεία για τη διάρκεια των σπουδών τους.Μετά το 1989 ξεκίνησε η κατασκευή του Κωπηλατικού Κέντρου στο κανάλι Λιτοχώρου. Για την καταλληλότητα αυτού του κέντρου εκφράστηκαν ευνοϊκά οι Ομοσπονδίες όλων των αθλημάτων, Ναυταθλητικά Σωματεία και αθλητικοί παράγοντες του εξωτερικού (προπονητής εθνικής ομάδας της Ρωσίας, αντιπροσωπεία της CSSKAΣόφιας). Στα χρόνια που ακολούθησαν συνεχίστηκαν οι προσπάθειες για καθαρισμό και βελτίωση του καναλιού. Με ενέργειες μάλιστα μελών και φίλων του Ομίλου, έγιναν αλλαγές στη χάραξη εθνικών και επαρχιακών οδών και στις εγκαταστάσεις για το φυσικό αέριο ώστε να μην καταστραφεί αυτός ο μοναδικός ναυταθλητικός χώρος.
Ιδιαίτερη σημασία έδωσε ο «Ναυτικός Όμιλο Κατερίνης (Ν.Ο.ΚΑΤ.)»στην ανάπτυξη σχέσεων φιλίας και συνεργασίας με όλα τα ναυταθλητικά σωματεία της χώρας, τις Ομοσπονδίες, το Υφυπουργείο Αθλητισμού και τη Γ.Γ.Α. Παράλληλα, ήρθε σε επαφή με ναυταθλητικά σωματεία του εξωτερικού (Γερμανία-Αμβούργο SVWS, WeatelSchulau, Βουλγαρία-CCKAΣόφιας, Αυστρία-Linzκ.α.) (26, 33 & 47 Πρακτικό Διοικητικού Συμβουλίου, 19 Ιουλίου 1989, 14 Φεβρουαρίου 1990 και 15 Δεκεμβρίου 1993). Σε πολλές περιπτώσεις δάνεισε ναυταθλητικό υλικό σε σωματεία σε όλη την Ελλάδα και βοήθησε νεοϊδρυθέντα ναυταθλητικά σωματεία στα πρώτα βήματά τους (Ν.Ο. Λίμνης Ευβοίας, 35 Πρακτικό Διοικητικού Συμβουλίου, 30 Ιουνίου 1993).
Η ανθρωπιστική δράση του Ομίλου (πέρα από την αθλητική) συνεχίζεται όλα αυτά τα χρόνια και με την αποστολή βοήθειας στο εξωτερικό (αποστολή βοήθειας –10 δέματα τρόφιμα- στη Βουλγαρία) (21 Πρακτικό Διοικητικού Συμβουλίου, 27 Φεβρουαρίου 1991). Παράλληλα, το 1993 ο Όμιλος συμμετέχει σε έρανο για τα παιδιά της Σερβίας με το Δήμο Κατερίνης και τον Εμπορικό Σύλλογο Κατερίνης.Το 1992 «Ναυτικός Όμιλο Κατερίνης (Ν.Ο.ΚΑΤ.)»ανέλαβε σε συνεργασία με τους Δήμους Κατερίνης και Λιτοχώρου το ειδικό πρόγραμμα «Αθλητισμός για όλους» της Γ.Γ.Α., για τα αθλήματα ιστιοπλοίας, κωπηλασίας και κανόε-καγιάκ (9 Πρακτικό Διοικητικού Συμβουλίου, 20 Ιουλίου 1992). Την ίδια χρονιά αποφασίζεται η συγκρότηση επιτροπής με σκοπό την κατασκευή στο ήδη υπάρχον κανάλι του Λιτοχώρου καναλιού που θα πληρεί τους όρους τελέσεως διεθνών αγώνων. Αυτό θα είχε ως αποτέλεσμα και την τουριστική αναβάθμιση της Πιερίας.
Την ίδια χρονιά παρουσιάζονται ιδιαίτερα προβλήματα με τη συμπεριφορά αθλητών και προπονητών (τέτοια φαινόμενα παρουσιάζοντα σε διαφορετικές χρονικές περιόδους). Και στην περίπτωση αυτή ο Όμιλος προχώρησε στη λήψη πειθαρχικών μέτρων που μόνο σκοπό είχαν τη διαφύλαξη του αθλητικού ιδεώδους και τη διατήρηση του ήρεμου κλίματος μέσα στις τάξεις του. Για τον Όμιλο μόνος γνώμονας των ενεργειών του ήταν πάντα η καλλιέργεια, διάδοση και ανάπτυξη των ναυτικών αθλημάτων, και η δημιουργία αθλητών που πάνω από όλα διακρίνονταν για το ήθος τους.
Τέλος, την περίοδο αυτή εκλέγεται ο αντιπρόεδρος του Ομίλου κ. Σεϊτανίδης Παναγιώτης στο Διοικητικό Συμβούλιο της Ελληνικής Ιστιοπλοϊκής Ομοσπονδίας (Ε.Ι.Ο.).Το 1993 γίνονται οι πρώτες συζητήσεις για τη δημιουργία Εθνικού Κέντρου Κωπηλασίας στην περιοχή του Λιτοχώρου (33 Πρακτικό Διοικητικού Συμβουλίου, 10 Ιουνίου 1993). Οι συζητήσεις αυτές βασίζονται στην ιδέα του Καθηγητή κ. Παντερμαλή Δημήτριου για διάνοιξη του αρχαίου ποταμού Βαφύρα με τον οποίο επικοινωνούσε το Λιμάνι του Δίου με τη θάλασσα. Στην ιδέα αυτή ήρθε να προστεθεί και η δημιουργία Εθνικού Κέντρου Κωπηλασίας. Συνεχίζονται οι προσπάθειες για βελτίωση των εγκαταστάσεων του Ομίλου στην περιοχή του καναλιού του Λιτοχώρου και για προέκταση του λιμενοβραχίονα μπροστά στις εγκαταστάσεις του Ομίλου. Σε όλα αυτά τα σχέδια ο «Ναυτικός Όμιλος Κατερίνης (Ν.Ο.ΚΑΤ.)»ζήτησε τη βοήθεια όλων των φορέων (σειρά επαφών με Βουλευτές, Νομάρχη, Δημάρχους, Γ.Γ.Α., Ομοσπονδίες κ.α.) με μόνο γνώμονα την ανάπτυξη της Πιερίας.
Το 1994 ο Όμιλος ξεκινάει μία εκστρατεία ενημέρωσης των μαθητών της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Κατερίνης σχετικά με τα ναυτικά αθλήματα. Στόχος η γνωριμία των παιδιών με τα ναυτικά αθλήματα της θάλασσας και η προσέλκυση νέων αθλητών στους κόλπους του Ομίλου.Το 1996 εξαιτίας των έργων που πραγματοποιούνται στην Π.Α.Θ.Ε. (Εθνική Οδός Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι) γκρεμίζεται το κτίριο του Ομίλου στο Κανάλι του Λιτοχώρου. Το κτίριο αυτό χρησιμοποιούνταν για την αποθήκευση και φύλαξη του αθλητικού υλικού. Από τότε ξεκινάνε νέες προσπάθειες για βελτίωση και κατασκευή νέων εγκαταστάσεων στην περιοχή.
Το 1998 (και 1999) «Ναυτικός Όμιλο Κατερίνης (Ν.Ο.ΚΑΤ.)»ξεκίνησε τις διαδικασίες σε συνεργασία με τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Πιερίας για «αθλητική» εκμετάλλευση της λίμνης στην περιοχή της πρώην κοινότητας Εξοχής Πιερίας.Το 1999 ο Όμιλος ξεκινάει προσπάθεια για τη συγκρότηση τμημάτων μαθητών κωπηλασίας και κανόε-καγιάκ για το Αθλητικό Σχολείο που ιδρύθηκε στο Δήμο Κατερίνης (7 Πρακτικό Διοικητικού Συμβουλίου, 9 Ιουνίου 1999).Το 2000 εγκρίνεται το τελευταίο τροποποιημένο καταστατικό του Ομίλου.
Την ίδια χρονιά ο Όμιλος αποφασίζει, μετά από αίτημα του Δήμου Μεθώνης Πιερίας, τη δημιουργία παραρτήματος του τμήματος ιστιοπλοίας στο Μακρύγιαλο Πιερίας (12 Πρακτικό Διοικητικού Συμβουλίου, 23 Οκτωβρίου 2000). Την επόμενη χρονιά ο Δήμος Μεθώνης επανέρχεται με αίτημα για ίδρυση Ναυτικού Ομίλου (9 Πρακτικό Διοικητικού Συμβουλίου, 23 Σεπτεμβρίου 2001). Το Διοικητικό Συμβούλιο του Ομίλου αποφάσισε να βοηθήσει την προσπάθεια αυτή με κάθε μέσο. Το 2001 αποφασίζεται η συγγραφή της ιστορίας του «Ναυτικού Ομίλου Κατερίνης (Ν.Ο.ΚΑΤ.)» (11 Πρακτικό Διοικητικού Συμβουλίου, 19 Νοεμβρίου 2001) από τον Β΄ Αντιπρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου κ. Ζαπουνίδη Θεόδωρο.